12 Νοεμβρίου 2018

Δάσκαλε, υπάρχει κι άλλος δρόμος!



Δάσκαλε που δίδασκες
και νόμους δεν εκράτεις,
την κριτική να μην ασκείς 
και μόνο αυτό να πράττεις!

Γηράσκω διδασκόμενος
όχι αποχαυνωμένος,
γρανάζι μίας μηχανής
και στη ζωή χαμένος!

Φως εκ φωτός αληθινό!
Μαθήματα ένα σωρό, 
μα το κλειδί της ανθρωπιάς
εσύ στα χέρια σου κρατάς.

Αχ δάσκαλε, κυρ δάσκαλε,
στο σύστημα είμαστε πιόνια!
Έφαγα στα θρανία σου
τα πιο όμορφά μου χρόνια!

Να συμβουλεύεις, ν΄αγρυπνάς,
τον μαθητή να συμπονάς...
Μην τιμωρείς πολύ αυστηρά, 
δώσε στα όνειρα φτερά!

Να μάθεις στο παιδί γραφή,
μα αγάπη να΄χει στην ψυχή!
Μην προσκυνά αφέντη - αγά,
ιδανικά μην ξεπουλά!

Γι΄αυτό που λέγεται "ζωή"
προετοίμασε τον μαθητή.
Σπίθα άναψέ του στην καρδιά,
ν΄αλλάξει γύρω του πολλά!

Γνώση χωρίς τη μόρφωση, 
για γέλια και για κλάματα!
Δάσκαλε, πάψε να μου λες:
"Μάθε παιδί μου γράμματα!"

Γιατί ολοστρόγγυλο μηδέν
αξίας μετρημένη,
με ό,τι κι αν πολλαπλασιαστεί
πάντα μηδέν θα βγαίνει!


      Το "Δάσκαλε, υπάρχει κι άλλος δρόμος!" είναι η συμμετοχή μου στο αγαπημένο, πλέον, σε όλους "Συμπόσιο Ποίησης", στο οποίο για μια ακόμη φορά απολαύσαμε 21 υπέροχες συμμετοχές! Αξίζει, πραγματικά, να συνταξιδέψετε μαζί τους!

10 σχόλια :

  1. Υπέροχη η συμμετοχή σου, Μαριάννα μου. Μου αρέσει η ροή του ποιήματός σου και η ρίμα του. Μπράβο, φίλη μου. Πάντα τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαριάννα καλά τα λες, αλλά τα ιδανικά μας ήδη τα ξεπούλησαν αυτοί που επισκεφθήκαμε.
    Κάποτε οι δάσκαλοι είχαν όραμα, τώρα ΤΙ;
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν ηταν όλοι οι δάσκαλοι Μαριαννα μου σαν τον δασκαλο που γηρασκει διδασκόμενος.ποιος την χαρη των παιδιων.
    ετσι οπως τον περιγραφεις στο έμμετρο σπου πρέπει να ειναι για να μαθουν τα παιδια αξιες που θα μεινουν στην ζωή τους φαροι!!
    Υπεροχη η συμμετοχή σου φιλη μου οπως υπεροχη καιο η παρεα των δρώμενων απανταχού..!!
    Να περνας ομορφα οτι και να κανεις φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντα παρούσα Μαριάννα μου και πάντα δημιουργική ! σε όλα σου. Με το στίγμα σου, την έκφραση και το λόγο σου. Πολύ όμορφο το ποίημα. Και λόγος κοινωνικός για το ρόλο τον πραγματικό ενός δασκάλου.
    Σε καμαρώνω Μαριάννα μου και σε απολαμβάνω.
    Φιλιά και καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Μαριάννα μου . Το απήλαυσα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. φίλη μου θαυμάσιο το ποίημα σου το διάβαζα και νόμιζα ότι ήταν κείμενο από το είδος ποίησης που στη δική μου νεανική ηλικία υπήρχε στα βιβλία μας.Μου άρεσε πολύ μα πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαριάνα μου συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου!
    Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά κι από δω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο Μαριάννα μου για τη συμμετοχή σου.Ωραίο, μεστό ποίημα γεμάτο μηνύματα. Συγχαρητήρια
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το ξεχώρισα από την πρώτη ανάγνωση!
    Με άγγιξε, κορίτσι μου! Μπράβο για τη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η φαντασία δεν έχει ηλικία. Και τα όνειρα είναι για πάντα. Εάν μπορείς να τ΄ονειρευτείς, μπορείς και να το κάνεις.